top of page

ב.ק.ס. איינגאר

12345515_1734403660123187_8600432514937390174_n-6shxrey50omb443c3cly3cgzzrtztg4fim0mm52amm

על חייו ושיטתו של ב.ק.ס איינגארבלור סונדרה-ראג' קרישנמאצ'אר איינגאר נולד בשנת 1918 בכפר בלור, שבמדינת קרנטקה בהודו.

לאחר שנים של ילדות קשה בה סבל ממחלות שונות, פגש איינגאר את הגורו שלו, ט. קרישנמאצ'ריה, שלקח אותו תחת חסותו והסכים ללמד אותו יוגה במטרה לעזור לו להבריא ולהתחזק. בגיל 17 הוא החל ללמד מספר מצומצם של תלמידים ראשונים. בשנת 1937 ט. קרישנמאצ'ריה שלח את ב.ק.ס. איינגאר לפונה כדי ללמד יוגה, ושם הוא קבע את מושבו. הוא התמסר לתרגול והוראת יוגה, שבתקופה זו נחשבה לעיסוק שולי, מיושן ומוזר.

איינגאר תירגל כ-8 שעות מידי יום והחל לשכלל את אומנות ביצוע התנוחות היוגיות – אסאנות. באותן השנים הוא גם התלווה אל הגורו שלו במסעותיו ברחבי הודו ושימש כמדגים אסאנות בהרצאותיו של קרינמאצ'ריה. במשך השנים האלה שמו של איינגאר התפרסם בהדרגה ברחבי הודו, והוא המשיך לערוך מופעי הדגמה וללמד קבוצות תלמידים שהלכו וגדלו בהתמדה.

בשנת 1952 ב.ק.ס איינגאר הוזמן לפגוש את הכנר יהודי מנוחין בבומביי. מסופר שמנוחין התעניין מאוד ביוגה, אך היה עייף בסופו של יום ארוך ולכן פינה כ10 דקות לפגוש את היוגי הלא מוכר. איינגאר הנחה את מנוחין לבצע שוואסנה (תנוחת הרפיה), וכשהוא קם מהתנוחה הוא היה רענן לגמרי ושוחח עם איינגאר במשך שעתיים. הוא החל ללמוד ולתרגל יוגה באופן קבוע. לימים הוא אמר שתרגול היוגה שיפר את יכולת הנגינה שלו וקרא לאיינגאר 'מורה הכינור הטוב ביותר שהיה לי מימי'.

בשנת 1954 מנוחין הזמין את איינגאר לשווייץ, להדגים וללמד אסאנות. מאותה שנה נסע ב.ק.ס. איינגאר באופן קבוע לאירופה, ובהמשך גם לארה"ב, כדי ללמד ולהכשיר מורים. באותן השנים החלו תלמידי יוגה ראשונים לנסוע מהמערב לפונה כדי ללמוד ישירות מאיינגאר. אחד השיעורים המפורסמים ביותר שלימד בתקופה זו היה השיעור שנתן לאליזבת מלכת בלגיה, כאשר לימד אותה לעמוד על הראש בהיותה בת 80.


ב.ק.ס. איינגאר צבר מוניטין בתור שליח היוגה למערב, ועם צאת הספר המכונן Light on Yoga לאור בשנת 1966, הוא נודע כסמכות בינלאומית בתחום זה.


ב.ק.ס. איינגאר כתב עשרות ספרים ומאמרים, הרצה ולימד בכנסים ברחבי העולם (וגם בישראל בשנת 1996), פיתח קורסי מורים ולימוד מאות אלפי תלמידים. בלמעלה מ80 שנות תרגול ו70 שנות הוראה, הוא הנגיש את האומנות, הפילוסופיה והמדע של היוגה לכל אדם בכל מצב, הודות לפיתוח השימוש באביזרים ותחום היוגה הטיפולית.


מפעל חייו של ב.ק.ס איינגאר היה 'לתרגם' את היוגה לעולם המודרני ולהפוך אותה לזמינה לאנשים בני זמננו, המנהלים אורח חיים רגיל, ויחד עם זאת רוצים לזכות בבריאות הפיזית והמנטאלית שהיוגה מציעה.


איינגאר יוגה היא שיטת היוגה הנפוצה ביותר בעולם כיום. ההוראה הינה מתודית ופרוגרסיבית, והיא שמה דגש על התפתחות הדרגתית ובטוחה, אליינמנט, תרגול רצף מיטיב של תנוחות ופיתוח מודעות עצמית גבוהה.


איינגאר יוגה מכילה בתוכה לימוד שיטתי-מתפתח של אסאנות ופראניאמה המושתתים על בסיס פילוסופי איתן, הגורס כי אסאנה ופראניאמה הן האמצעי והדרך לחקירת אברי היוגה הפנימיים יותר, כולל דהיאנה (מדיטציה) ו-קאיוואליה (חירות מוחלטת).

ב.ק.ס איינגאר נפטר בשנת 2014 בגיל 95. הוא תרגל ולימד יוגה באופן יומיומי עד כשלושה שבועות לפני מותו. ממקום מושבם בפונה, הודו, בתו גיתה, בנו פרשנט ונכדתו אבהיג'אטה – מורים דגולים ליוגה בזכות עצמם – ממשיכים ללמד ולפתח את שיטתו ב 

Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute.

לפרטים ומידע נוסף

תודה על פנייתכם, ניצור קשר בהקדם

bottom of page