top of page

אורי כהן- מצאתי בית


אורי כהן- מצאתי בית

מאז שאני זוכר את עצמי היתה בי ההתלהבות מכל מה שהוא מיסטי ונסתר.

בתור ילד קטן גרתי לחופי הים האדום שם ביליתי את רוב ימי השנה בצלילה ושנרקול במים שהיו ועדיין נראים לי קסומים.

הייתי שוכב על החוף בשקיעה ומניח אבנים לוהטות על הגוף בשביל לספוג עוד מהתחושה המרפאת של המים והאדמה.בהיותי בן תשע חזרתי עם אימי לגור במרכז והים שאהבתי לא עזב אותי אז התחלתי לגלוש לחופי הים התיכון, תשוקה זו למים ולגלים עדיין נמצאת איתי בכל רגע ביום.


את המילה יוגה שמעתי לראשונה באוסטרליה בשנת 2006. כבר מהרגע הראשון עוד לפני שאפילו תרגלתי, היתה לי תחושה שמצאתי משהוא שתמיד חיפשתי. עם חזרתי לארץ התחלתי ללמוד איינגאר יוגה אצל גבי דורון ועברתי תהליך מדהים של גילוי עצמי ומצאתי בית. אלא שאז עדיין לא הבנתי כמה הדרך לפני עוד ארוכה. איינגאר אמר פעם שאנחנו עדיין מתחילים בעשר שנים הראשונות שלנו. היום כמעט עשר שנים אחרי אני מבין שליוגה יש כוחות חזקים ושהשפעות התרגול הפיזי הם רק קצה המזלג.


שנה לאחר שהתחלתי לתרגל מצאתי את עצמי שוב בהודו במסע ארוך בחיפוש אחר השקט, תקופה זו אשר תרגלתי מהבוקר עד הערב הייתה משמעותית ביותר להמשך דרכי בדרך היוגה. למעשה יוגה וגלישה הפכו להיות שתי דרכים בדרך שלי למימוש עצמי. מאז ועד היום הקדשתי את עצמי לגלישה מסביב לעולם וללימוד היוגה בשיטת איינגאר. בחודש אוגוסט 2014 ניתנה לי ההזדמנות לבוא אל מוסד האם בפונה לחודשיים ולתרגל לצד משפחת איינגאר, לא היה לי ספק שאני צריך לעזוב את החיים שבניתי בקוסטה ריקה ולנצל את ההזדמנות שניתנה לי ללמוד בפונה. כל מה שהיה דרוש זה חיוך אחד מפניו של גורוג'י בעת שבירכתי אותו לשלום. כשלושה שבועות לאחר שהותי בפונה גורוג'י נפטר ולא היה לי ספק שזה היה הזמן הנכון בשבילי להיות שם ולהיפרד ממנו. חודש לאחר מכן כאשר המורה שלי הגיע לפונה אמרתי לה שהחלטתי באופן סופי שאני רוצה להפוך להיות מורה ולקחת את היוגה כדרך חיים ואני מוכן לעשות כל מה שידרש בשביל זה, גם אם זה אומר בלי גלישות ובלי קוסטה ריקה הייתי נחוש במטרה שלי.

עם חזרתי לארץ מפונה התמסרתי ליוגה ועברתי תהליך חניכה אישי שבסופו בדצמבר 2015 הפכתי למורה מוסמך.


במקביל לדרכי ביוגה אני ממשיך לחקור את נושא הנשימה דרך עבודתי כהידרותרפיסט, בטיפולי מים, וצלילה חופשית ולחפש שכבות מעודנות יותר ויותר של רגיעה ושקט בתוכי ושמח לחלוק ממה שאני יודע עם אנשים אחרים.

167 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לחשוב מחוץ למזרון מאת מאיה רבין

"לחשוב מחוץ למזרן" כשרגלי דורכת על מזרן היוגה אני מרגישה שאני מתחילה סוג של מסע פנימי, כזה שקשור לנפש, אך מתבטא דרך הגוף. זהו מסע פרטי, שלי עם עצמי, והוא מגוון, משתנה, מרפא. מרפא באופן שמצליח ללמד אות

לפרטים ומידע נוסף

תודה על פנייתכם, ניצור קשר בהקדם

bottom of page