top of page

על כפיפות קדימה

עודכן: 29 בינו׳ 2023


על כפיפות קדימה

כפיפות קדימה מאזנות את פעילות הכבד, הכליות והמעיים. הן עוזרות בתהליך העיכול. זרימת הדם באגן ובאברי רבייה משתפרת. האברים הפנימיים של הבטן שומרים על חיוניותם. כפיפות קדימה משפרות את זרימת הדם לבלוטות יותרת המוח, האצטרובל, בלוטת התריס , פעולת בלוטות יותרת הכלייה והלבלב מתאזנת.

כפיפות קדימה מרגיעות את מערכת העצבים והמוח, מפחיתות מתח ומאמץ, ומרעננות פיזית.

בכל הכפיפות קדימה , הלב פונה לכיוון הרצפה, כיוון זה מאפשר לו לנוח.ולכן כפיפות קדימה ביוגה מחזירות אנרגיה לגוף ומשקמות עייפות. תנוחות עמידה מעוררות את הגוף והמינד ומיצרות אקטיביות, כפיפות קדימה משקיטות את המוח ומיצרות פאסיביות.

ולכן בתרגול כפיפות קדימה לאחר תנוחות עמידה נוצר איזון. הגוף משוקם אנרגטית ומערכת העצבים נרגעת. כפיפות קדימה מחזקות ומרגיעות את מערכת העצבים, מקררות את המערכת המנטאלית, מטפחות עמידות פאסיבית, ומאזנות ומרגיעות שאפתנות יתר. נשים יכולות להפיק תועלת רבה מכפיפות קדימה, ובמיוחד נשים עם בעיות במחזור החודשי. באמצעות כפיפות קדימה מסוימות מוסדר קצב המחזור החודשי ונפתרות בעיות והפרעות שונות.

פאשימוטונאסנה היא הראשונה במעלת התנוחות. השפעתה היא בכך שאנרגיית החיים זורמת דרך התעלות העדינות והמורכבות הנקראות נאדי, אש הקיבה מוצתת והבטן הופכת להיות חופשיה מכל מחלה האתהא יוגה פרדיפיקה פרק 1, פסוק 29

321 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

לפרטים ומידע נוסף

תודה על פנייתכם, ניצור קשר בהקדם

bottom of page